Zarz�d Wojew�dzki SEiRP w Poznaniu

Wycieczka 2017

WYCIECZKA 4 DNIOWA
Szczecin - Międzyzdroje - Świnoujście - Ahlbeck - Berlin
odbyta w dniach 30 maja - 02 czerwca 2017 roku.

W Szczecinie zwiedziliśmy Plac Solidarności, Filharmonię Szczecińską, Zamek Książąt Pomorskich,
oraz oczywiście wizytowkę Szczenina -Wały Chrobrego. Zobaczyliśmy też wiele innych
historycznych i wspłczesnych ciekawych miejsc stolicy Pomorza Zachodniego.

W Międzyzdrojach mieszkaliśmy przez cztery dni. Mogliśmy tam korzystać z plaży, molo,
spacerowaliśmy Aleją Gwiazd i odwiedziliśmy też Gabinet Figur Woskowych. Ponadto zwiedziliśmy
Woliński Park Narodowy, a w nim: Zagrodę Żubrw, Jeziorko Turkusowe a także udaliśmy się
na Wzgrze Gosań jest to najwyższe w Polsce wzniesienie (95 m.n.p.m) leżące bezpośrednio
nad morzem, skąd rozciąga sie wspaniały widok.

świniujście
Świnoujście miasto na prawach powiatu, połozone na 44 wyspach. Posiada chyba najładniejszę
plażę nad Bałtykiem, piękną promenadę i bardzo dużo zieleni. Spacerując po nabrzeżu mieliśmy
okazję zobaczyć najnowocześniejszy amerykański okręt desantowy Arlington, ktry
przypłynął do Polski w związku z NATO-wskimi manewrami Baltops 2017.

Ahlbeck

Odwiedziliśmy też Ahlbeck, ktry razem z Heringsdorf i Bansin tworzą uzdrowiska, ktre znajdują się na wyspie Uznam - nad brzegami niemieckiej części Bałtyku. Nazywane są trzema cesarskimi kurortami lub krlewskimi kąpieliskami. Ciekawą budowlą jest charakterystyczne piękne zabytkowe molo.

Berlin

Berlin - Najważniejszym i najbardziej charakterystycznym zabytkiem Berlina jest Brama Brandenburska Bardzo charakterystyczna jest też wieża telewizyjna(Fernsehturm) przy Alexanderplatz wysoka
na 368 m. Budownictwo sakralne reprezentuje Kościł Pamięci (Gedchtniskirche) przy Kurfrstendamm,
Katedra Niemiecka (Deutscher Dom) i Katedra Francuska (Franzsischer Dom). Nie byłoby też Berlina
bez Reichstagu fascynująca architektura z widokiem na dzielnicę rządową i centrum Berlina.
To wszysko i wiele innych bardzo ciekawych miejsc mogliśmy zobaczyć z bliska. Był też czas na zakupy.

Zarząd

Organizatorem wycieczki był Zarząd Wojewdzki SEiRP w Poznaniu
na zdjęciu od lewej: Henryk Kubik - Członek ZW, Ryszad Sulej - Członek ZW - Prezes SEiRP Międzychd, Czesław Połka - I Wiceprezes ZW, Zbigniew Gąsiorek - Wiceprezes ZW - Prezes SEiRP Kalisz,
Zenon Pieterek - Członek ZW - Prezes SEiRP Gniezno.